Travel Alerts Information

Latest update MAY 27, 2020 17.00 PM BST:
컨티키는 여행자의 건강,위생,복지가 최우선 과제로 COVID-19 대유행과 관련 2020년 8월31일이전에
출발예정인 전 컨티키프로그램을 중단하였습니다. 더불어 독일정부의 발표에 따라 올해 옥토버페스트가 취소되었습니다.
여행예정이신경우 출발일별 개별적으로 컨티키한국사무소를 통해 연락받으실 수 있습니다.
보다 자세한 사항은 하단의   COVID-19 FAQ를 참조하시거나
컨티키한국사무소(02.534.8826) 카카오톡:TTCKOREA로 문의주시기 바랍니다.


Coronavirus travel update
Coronavirus travel update
Our hearts go out to all who’ve been impacted by this unprecedented pandemic; we want you to know that the wellbeing of our travellers and our teams is – and always will be – our first priority.
Due to new government mandates, our physical offices are closed and our teams are working from home. We remain as committed as ever to supporting you all through this difficult time, but this change has further negatively impacted our call and chat times.
If you have a booking with us, rest assured that your trip can be postponed and rebooked without any penalty at any time. Here are the options available to you:
For all trips departing before or on 31 August 2020
In accordance with travel restrictions imposed by government advisories worldwide, Contiki has temporarily suspended all trips across the globe for trips departing up and until 31 August 2020.
What are my options if my trip has been suspended?
If you have a trip booked during this suspension period, don’t worry, you’ll have a travel credit automatically available to you for the full value of the land portion of your trip, to use for travel before 31 December, 2022.
You’re eligible to either:
- Rebook now and change your travel dates or destination to any trip in 2020 or 2021, without penalty on the land portion of your trip. Any discounts that had been applied to your original booking will be transferred and applied to your new booking.*
OR
- Elect to hold a Future Travel Credit of the full amount paid for land portion of the suspended vacation, redeemable against any new booking for travel to any destination departing before December 31, 2022.**
Future Travel Credits can be redeemed with Contiki or another TTC brand (Costsaver, U by Uniworld or Busabout) on any destination or trip for travel before December 31, 2022.
Please note: These policies are subject to change at any time and are not retroactive for bookings cancelled prior to March 16, 2020.
For all other 2020 bookings
If you have an existing booking on a non-suspended trip departing more than 30 days from today, we’re temporarily offering a change fee waiver, meaning that no fee will be charged for you to change your booking, on the land portion of the trip until 30 days prior to departure. Airlines may have different policies and penalty charges, any and all of which are your responsibility*.
If your trip has been suspended and you’re unsure what to do next, we’ve put together some FAQs to help guide you.

*The temporary change fee waiver only applies to the land portion of all trips and does not apply to group bookings. If you choose a trip or departure that is more expensive than the original, you are responsible for the difference in price; if the trip or departure is less expensive than the original, a Future Travel Credit will be issued for the difference. Please note however, you are responsible for any airline penalties imposed due to trip changes and/or cancellations.
** If you select this option, the new invoice will serve as the Future Travel Credit confirmation. The Future Travel Credit amount will stay assigned to the original booking number. To redeem the Future Travel Credit, just give us the booking reference number when calling to make the new reservation departing at any time before December 31, 2022. A Future Travel Credit will be issued in the value of the amount paid for the land portion of the trip and is not redeemable for cash. If the new trip or departure is more expensive than the original, you will be responsible for the difference in price; if the new trip or departure is less expensive than the original, a Future Travel Credit will be issued for the difference. Please note that you are responsible for any airline penalties imposed due to trip changes and/or cancellations. This offer may be withdrawn at any time and other restrictions may apply.
All offers are valid until further notice and may be withdrawn at any time without notice. Policies are subject to change at any time.



COVID-19 FAQ

여행이 중단된 이유는 무엇인가요?
컨티키는 각 여행자들과 직원들의 복지를 보장하는 것이 가장 최선의 방법이라고 여겨
WHO의 권고에 따라 프로그램 중지 결정을 내렸으며 이는 결코 쉬운 결정이 아니었습니다.

중단된 여행은 다음에 어떻게 되나요?
현재 2020년8월31일 이전에 출발예정인 여행이 중지된경우 최대한
모든 여행자에게 연락을 개별적으로 통보하고있으며 해당 프로그램에 대한 비용은
2022년12월31일이전에 사용할 수 있는 여행 크레딧으로 전환됩니다.

여행변경에 따른 다른 수수료가 있나요?
취소된 프로그램의 예약변경에 관한 수수료는 없으며 신규예약의 경우
기존예약과의 차액이 발생할 경우 차액만 지불하시면 됩니다.

항공편변경시 다른 수수료가 있나요?  
항공편을 예약하였을 경우 해당 항공사의 규정이 적용되며
컨티키한국사무소를 통해 구매하셨을경우 개별적으로 통보안내드립니다.
개별적으로 항공권을 구매하셨을 경우는 해당 항공사에 문의부탁드립니다.

연기되지않은 예약프로그램은 어떻게 되나요?
현재기준 2020년9월1일의 모든 여행은 계획대로 진행할 예정이지만
WHO와 세계 정부 기구의 조언을 면밀히 감시하고 있으며
정부지침에 따라 추후 변경사항이 있을 경우 현 페이지를 통해 재공지할 것 입니다.
기존예약을 재변경원하실경우 컨티키한국사무소에 별도 문의주시기 바랍니다.
현재 코로나19로 인해 임시 특별정책이 진행되고 있습니다.
출발일로부터 최소30일전에 해당일정을 재예약하실경우 별도의 위약금이나 수수료가 발생하지않습니다.
(단,랜드프로그램만적용, 항공및선사포함시 별도약관 담당자확인요망)

출발일30일이내에 해당 프로그램이 취소되면 어떻게 되나요? 
출발일30일이내에 출발예정이나 급작스런 중단예정인경우 개별적으로 통보안내드립니다.
이와 별도로 30일이내에 개인의사에 따라 취소를 원하실경우 아래의 특별약관이 적용됩니다.
- 30~22일 이내 출발 : 여행요금의 25%
- 21~8일 이내 출발 : 여행요금의 50%
- 7~1일 이내 출발 : 여행요금의 75%
- 출발일 : 여행요금의 100%

보다 자세한 사항은 컨티키한국사무소(02.534.8826) 카카오톡:TTCKOREA로 문의주시기 바랍니다.